Når må man vurdere å dra til legen?

Hei, lurer på når man må vurdere å dra til legen. Tror jeg tok alt for mye av et dop, og føler meg ikke bra. Vet ikke helt om jeg skal overse det eller dra til legen.

Kvinne, 20 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Nå skriver du ikke hvor lenge siden det er at du tok rusmidler eller hvilket stoff du har tatt, men om du føler deg dårlig anbefaler vi deg for sikkerhets skyld å kontakte lege, eller i det minste varsle noen som eventuelt kan se til deg og vurdere tilstanden din.
Om dette er akutt – ring legevakt! Opplyser samtidig om at denne spørretjenesten ikke er en akuttjeneste, og at det kan ta flere dager før du får svar på spørsmål du sender inn til oss.