Hvordan få slutt på kulen (alkohol og kokain)

hei, jeg har vert rusfri i et år , jeg har nylig fått mye tid for meg selv(samboer har reist til en annen by for noen uker) jeg tenkte jeg kunne unne meg en kveld med rus å kose meg , (kokain og alkohol) det er nå godt 3 dager og jeg er fortsatt ikke edru , nesten som jeg ikke klarer å stoppe. har du noen tips ? eks. mat eller aktiviter som kan bryte mønsteret.
håper dette er anonymt
har prøvd å dusje og gå tur men det hjalp ikke helt suget er så stort og jeg har mye liggende å sliter med å mostå fristelsen , (ingefær kansje hjelper )
trenger tips til å få slutt på kulen

Mann, 28 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Dette er helt anonymt ja.
Det er ikke ett enkelt triks vi kan gi deg for å stoppe kula, men det finnes enkelte ting du kan prøve som kan gjøre det lettere for deg:
• Du kan sørge for å ikke ha tilgang til alkohol og kokain. Slett nummere til dealere. Sørg for å ikke ha penger tilgjengelig til å kjøpe alkohol.
• Forsøk å avled deg selv med andre ting, f.eks film, mat, trening.
• Forsøk å sov.
• Vær sammen med venner eller familie som ikke ruser seg. Har du mulighet, overnatt hos familie eller venner noen netter.
• Du kan finne fler tips i vår artikkel Hjelp til å slutte med kokain og Hjelp til å slutte med alkohol.
Er det vanskelig å klare det på egen hånd, anbefaler vi deg å kontakte noen som kan hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss i vår åpningstid (11-18) så kan vi snakke om hva som kan være aktuelt for deg.