Finnes det et godt behandlingstilbud for en ROP-klient?

finnes det et godt behandlingstilbud for en ROP klient. Bruker amfetamin++
Dette gjelder min sønn på 50 år. ikke noe godt tilbud i møre og romsdal

Kvinne, 71 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Når det gjelder offentlige behandlingstilbud som tilbyr bistand til ROP-pasienter, vil vi tipse om denne oversikten fra Helsenorge. Der vil du kunne avgrense søket geografisk etter region eller kommune. En lege (eller annet helsepersonell med mulighet til å henvise til spesialisthelsetjenesten) kan i utgangspunktet henvise ham til egnede tilbud hvor som helst i landet, også utover Møre og Romsdal.
Dersom han ikke føler at den nåværende behandlingen hans fungerer tilstrekkelig godt, kan han altså ta opp dette med sin fastlege, og diskutere alternative tilbud å henvises til.