Vil slutte å røyke hasj, hvor lenge før jeg blir normal?

Hei, jeg røyker hasj vær dag og har gjort det i nesten 2 år og jeg vill slutte for jeg er svimmel, kvalm , migrene , sur , deppa , angst og mye sånn jeg vill ikke gjøre dette mer hvor lang tid tar det før det går ut av kroppen og går til normalt hvis jeg slutter nå?

Kvinne, 18 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Abstinensplager som for eksempel hodepine, magesmerter, svette, mareritt og dårlig søvnkvalitet, gir seg vanligvis innen et par uker. Etter det, er det vanlig å kjenne på psykiske svingninger som for eksempel nedstemthet, uro, søvnforstyrrelser, russug og så videre i en stund, i opp til 4-6 uker. Da begynner søvn å stabilisere seg igjen, svettingen gir seg og normal appetitt kommer tilbake. Så du vil nok gradvis bli bedre, og etter 8 uker vil du sannsynligvis føle deg som normal igjen. Vi anbefaler deg å laste ned vår app HAP, dette kan være et godt hjelpemiddel for deg i en sluttefase.