Tok 16 gram Paracet i går, vil jeg fortsatt ha det bra de neste dagene?

Hei! På grunn av selvdestruktive tanker tok 16 gram Paracet i går, men føler meg liksom helt fin? Så for meg det skulle være verre. Vært litt kvalm, men har spist middag som vanlig og fått i meg drikke. Har en gang tatt 35 gram, og da klarte jeg ikke å spise eller gå nesten. Vil jeg fortsatt ha det bra de neste dagene også eller tar de tid før bivirkningene kommer?

Kvinne, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar. Ved behov for akutt medisinsk bistand, kontakt AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Om du har tatt faretruende store mengder Paracet, kan det ta opptil noen døgn før eventuelle bivirkninger og skadevirkninger inntreffer. Vår oppfordring blir derfor at du kontakter ovennevnte helsepersonell umiddelbart, slik at de kan vurdere hvorvidt det er nødvendig å iverksette noen tiltak.