Kjørt med cannabis i blodet- Hva blir straffereaksjonen?

Hei.
Hvor mye tilsvarer 0,0124 cannabis opp mot promille? Kan dere anta hva straffereaksjoner blir? Hvor lenge mister jeg førerretten?
Spyttprøve var negativ da politiet stoppet meg.
Mvh. ( anonymisert)

Mann, 50 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
I følge denne oversikten til Oslo universitetssykehus tilsvarer det litt over 0,5 i promille.
Utdrag fra Vegtrafikklovens § 31:
Den som overtrer § 22 første ledd, straffes som regel
b) med bot og betinget fengsel ved alkoholkonsentrasjon i blodet over 0,5 til og med 1,0 promille eller alkoholkonsentrasjon i utåndingsluften over 0,25 til og med 0,5 milligram per liter luft, eller ved nærmere bestemt konsentrasjon i blodet av annet berusende eller bedøvende middel.
Vi kan ikke uttale oss om akkurat din sak, men blir du dømt etter dette blir førerkortet inndratt i minst ett år.