Kan Rivotril virke bedre?

Hei har brukt sobril 25 mg i en del år, men den klarer ikke å hjelpe meg med angsten å uroen. Har fått vite at en medisin som heter Rivotril kan kanskje virke bedre. Tror dere den kan virke noe bedre enn sobril 25 mg?

Mann, 70 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Hvis du opplever at Sobril ikke hjelper deg bør du snakke med legen din om det. Legen er den som best kan vurdere din medisinering og hvilke alternativ som er best for deg.
Rivotril er sterkere enn Sobril, så det kan tenkes at det vil virke bedre. Det er likevel flere faktorer å ta hensyn til som f.eks. mulige bivirkninger, avhengighet, bilkjøring (du oppfyller ikke helsekravet til førerkort om du går på Rivotril) osv.
Ta praten med legen så kan dere finne ut av hva som passer for deg!