Jeg kom nettopp ut av en tvangsinnleggelse

hei, jeg kom nettopp ut av en tvangs innleggelse jeg lå i belter, fikk tvangs sprøyte i rumpa å de sa jeg var psykotisk, jeg er livredd for å havne i psykose igjen vetikke hva jeg skal gjøre er så redd å får ikke sove heller føler meg helt rar å at alle er ute etter meg skjønner ingenting?????

Kvinne, 17 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at du er redd og ikke vet hva du skal gjøre. Vårt beste tips er å fortelle noen akkurat hvordan du har det! Siden du akkurat kom ut av en tvangsinnleggelse håper vi at du har et godt støtteapparat rundt deg, og at du får den behandlingen du trenger. Hvis det ikke er sånn kan du snakke med legen din for å få en henvisning (eller snakke med noen rundt deg så hjelper de deg med det).
Er du i en situasjon som kjennes akutt kan du alltid ringe til legevakta. Trenger du bare noen å snakke med kan du også ringe Mental helse sin hjelpetelefon (116 123). Den er døgnåpen.
Vi håper du føler deg bedre nå, og at du får god hjelp videre!