Jeg har lyst til å prøve shrooms/magic mushrooms

Hei. Jeg har lyst til å prøve shrooms/magic mushrooms men lurer på hvordan jeg blir dagen etter, jeg har tatt forskjellig rus som er hallusinerende som ecstasy, 2c-b, LSD o.l, så lurer på om jeg kommer til å få en sånn sype nedtur eller om det er annerledes.

Kvinne, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Nedturen fra sopp (virkestoffet heter psilosybin) kan sammenliknes med nedtur fra LSD. Forskjellen er at både rusen og nedturen fra LSD tar lenger tid enn fra sopp. Det betyr at det er omtrent samme men noe kortere. Det kan være en store individuelle variasjoner, men det er mer eller mindre som ved LSD.
Det er ikke lett å beregne riktig dose sopp, og dosen vil selvsagt også påvirke nedturen.
Det kan være veldig lurt å se på våre Forholdsregler LSD, sopp og andre hallusinogener.
Vær forsiktig og prøv å følge rådene over. Ta kontakt anonymt ved spørsmål eller om du/dere vil ha hjelp og støtte.