i natt tok jeg 6 paracett på 500 mg

Hei, i natt tok jeg 6 paracett på 500 mg. Er dette farlig? Jeg merket ingen forskjell etter jeg tok de, alet var helt vanlig. Hva skjer om jeg tar 6 til neste natt? Er det farlig? Og hva kan skje?

Kvinne, 15 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Du må ikke ta så mye Paracet. Overdose Paracet kan gi voldsomme smerter, og i verste fall kan det være dødelig. Symptomene kommer gjerne ikke før etter omkring 48 timer. Du skriver ikke hvorfor du tar så mye Paracet, men hvis du har det vanskelig, hjelper det gjerne å snakke med noen om det du tenker på. Vil du ikke snakke med noen du kjenner, kan du snakke med Kors på halsen. De som jobber der er vant til å snakke med folk som har det vanskelig. Ønsker du mer spesifikk informasjon kan du ringe Giftinformasjonen på 22 59 13 00.