Hvor mange paracet må man ta for å dø?
Hvor mange paracet må man ta for å dø? Å gjør det vondt å ta overdose?

Mann, 13 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
For høy dose Paracet kan gi akutt leverskade, koma og andre skader av indre organer. Symptomene kommer ikke før etter et par dager, og det gir voldsomme smerter i blant annet mage. Det er med ord ikke slik at en kan ta en viss mengde Paracet og sovne stille inn.
Hvis du lurer på dette fordi du har det vanskelig, håper vi at du snakker med noen om det som er vondt, heller enn å skade deg selv. Kanskje kjenner du en voksen du stoler på som du kan snakke med? Du kan også ringe eller chatte med Kirkens SOS som er døgnåpne på telefon 22 40 00 40. Kors På Halsen har også både telefontjeneste, chat, chatterom og tar imot spørsmål. Du kan også ta kontakt med Helsestasjon for ungdom der du bor.