Hvilken type rus blir du oransje på hendene av?

Hei. Min datter har vært ute og ruser seg sammen med en venn. Hun har fått oransje/ farge på hendene som hun prøvde å dekke til brukte også masse parfyme. Hva kan type rus være? Og på viljen måte blir den tatt som gjør at msn får oransje fargen på hendene?

Kvinne, 22 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å si hvorfor hun har fått slik farge på hendene. Det kan tross alt være mange grunner til det, og det trenger heller ikke ha noe med rus å gjøre.  Det er mulig å få litt oransje/brun farge av å mekke hasj eller en form for amfetamin, men det blir bare en gjetning. I så tilfelle skjer det fordi man tar på selve stoffet.
Siden du selv skriver at du vet hun har ruset seg med en venn, vil vi uansett anbefale deg å snakke med henne om dette. Her er noen tips til en slik bekymringssamtale.