Hemofarm diazepam 10mg..
Hvor fort er virkningen?
Hva er virkningen?
Hvor lenge virker en sånn tablett?
Vet at den ikke kommer fra Norge.. Dem er fra Serbia… Den er merket HF så kommer fra et sykehus..
En venn bruker dette.. har skjønt at det ikke kommer fra lege. Ble litt bekymret for vennen.. Så hva kan hun forvente i virkning på disse?
Tusen takk for svar ❤
Mvh en bekymret venn…

Kvinne, 32 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Hemofarm er et serbisk legemiddelfirma. Hemofarm diazepam selges ikke i Norge. Det kommer altså ikke fra et norsk apotek. I sortimentet deres har de bl.a. Diazepam 10 mg, som jo inneholder 10 mg diazepam.
MERK: vi kan ikke vite hva disse tablettene faktisk inneholder da vi ikke vet om det kommer fra det legale (utenlandske) marked, eller om det dreier seg om en «falsk pille» fra det illegale markedet.
Du skriver at «Den er merket HF så kommer fra et sykehus.» Vi vet ikke hvorfor du trekker den slutningen. Skulle vi gjette, ville vi anta at ‘HF’ for Hemofarm. Det betyr ikke at det faktisk er Hemofarm som har produsert den.
Til dine andre spørsmål:
Hvor fort er virkningen? Full virkning oppnås etter 60-90 minutter.
Hvor lenge virker en sånn tablett? I noen timer, ca 6-8 timer.
Hva er virkningen/Hva kan hun forvente? Du kan lese om effekten av slike piller på våre sider.