Jeg har vært avhengig av alkohol ca ett år og prøvde kokain for første gang i dag

Hei. Jeg har vært avhengig av alkohol ca ett år og prøvde kokain for første gang idag. Jeg lurte på hvor mye jeg kan ta uten å ta overdose. Har 1 gram og bare tatt litt for å teste.

Kvinne, 23 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Denne spørretjenesten er ikke for akutte henvendelser. Det kan ta flere dager å få svar. Trenger du raske svar, kontakt oss i åpningstiden (11-18 alle hverdager).
På grunn av individuell følsomhet og toleranseutvikling er det ikke mulig å angi hva som er en giftig/farlig dose kokain. Det at du er avhengig av alkohol/drikker mye, er med på å øke risikoen for komplikasjoner.
Vanlige symptomer på forgiftning er kvalme, svetting, brystsmerter, palpitasjoner, tung pust, hodepine, svimmelhet, angst, forvirring. Opplever du noe av dette, bør du vurdere å ringe medisinsk nødhjelp 113 eller Giftinformasjonen for helsefaglig hjelp. Begge tjenestene er døgnåpne.