Jeg har fått en betennelse under rotkanal og har store smerter

Hei
Jeg har fått en betennelse under rotkanal og har store smerter. 4 ibux a 600mg holder ikke, tar også apocillin 660mg med hver ibux.
Dette er ikke nok, min mann kunne ta opptil 6gram paracet i døgnet etter prolaps operasjon, da må vel jeg kunne kombinere med paracet..vanskelig sammenligning, men det gjør vondt.

Kvinne, 56 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Ja, dette hørtes veldig vondt ut. Vi er ikke helsepersonell, og kan dessverre ikke gi medisinfaglig veiledning. Det må en lege gjøre ut fra en helhetlig vurdering. Paracetamol kan være et problem for leveren din i for store mengder. Ibux et problem for magen din. Penicillin er ikke smertestillende, som du sikkert vet, men de kan også være en påkjenning for magen.
Det beste her er nok å be legen om hjelp til å finne en kombinasjon av medisiner som er mest mulig effektiv og minst mulig belastende for kroppen din.