Hva er sjansen for å få bivirkninger av hasj?

Hei, jeg har røyket hasj i et pr nå, ca 1 gang i måneden med mine eldre venner, hva er sjanksen for å få bivirkninger på hasj?

Mann, 8 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Fordi ulike mennesker reagerer ulikt på å røyke hasj er det umulig for oss å si hvordan dette er for deg. Noen får bivirkninger av å prøve det en gang, andre får nesten ingen bivirkninger selv om de røyker ofte. Det vi kan si er at sjansen for bivirkninger er større for deg som er så ung, enn de som er eldre. Det er fordi hasj er påvirker en del ting som er under utvikling i barne- og ungdomstida. Det er også verdt å nevne at sjansen for bivirkninger øker jo mer du røyker. Dette gjelder både selve dosen, og hvor ofte du gjør det. Du vet selv best om røykingen din har gitt deg noen bivirkninger til nå, men du kan evt. også spørre de rundt deg om de har merket noe.
Du kan lese mer om hvilke bivirkninger du risikerer å få på våre faktasider om cannabis.