Har en mann som drikker mye og tar smertestillende ang sin rygg

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Hei ! Har en mann som drikker mye og tar smertestillende ang sin rygg . Har nett hatt ryggoperasjon og går på sterke medisiner . Han virker veldig deprimert i tilegg . Jeg slapper ikkje av da eg ikkje vet hva han tar . Hva gjør eg ? Har prøvd å få han til fastlege

Kvinne, 44 år fra Hordaland


RUStelefonen svarer:

Du kan prøve å ta kontakt med sykehuset der operasjonen ble gjort. Det kan hende de kan snakke med både mannen din og deg selv, eller ev. henvise dere til et passende tilbud.

Vi vil også anbefale deg å snakke med et Pårørendesenter. Akuttposten ved Haukeland universitetssjukehus tilbyr også samtaler med pårørende. Ta kontakt på  53 03 27 79 for å lage avtale.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! Dersom ditt spørsmål gjelder vanlig bruk av medisiner, må vi dessverre be deg ta opp dette med lege eller annet helsepersonell. Det blir en type rådgivning vi ikke kan gi.