Har delt Queitapin-tablettene, er dette grunnen til at jeg opplever bivirkninger?

Jeg har brukt quentiapin teva 25mg lenge, og det står at de skal svelges hele. Jeg har i lang tid delt dem slik at jeg tar en halv pille. Dette gjør jeg ofte da jeg føler en hel pille blir for mye.
Og nå har jeg hatt milde smerter under ribbeina (høyt oppe, nesten rett under brystene) i en mnd tid. Jeg har veldig mye luft i magen også. Har oftest mest smerter på venstre siden i brystet.
Lurer på om dette kan ha noe med at jeg halverer tabletten da jeg ikke burde?

Kvinne, 23 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Når det gjelder spørsmål om vanlig bruk av medisiner (og eventuelle bivirkninger), må vi dessverre be deg ta opp dette med legen som skriver dem ut, evt. en farmasøyt ved et apotek. Du kan også vurdere å kontakte produsenten direkte – kontaktinformasjon skal som regel være synlig på pakken eller i pakningsvedlegget.
Generelt kan vi likevel si at legemidler uten delestrek ikke bør deles. Men om det du opplever faktisk er bivirkninger av medisinbruken, eller om det skyldes andre ting, må altså utredes av helsepersonell.