Vondt i brystet, røyker hasj og bruker sovepiller
Hei! røyker hasj av å til med bruk av sovepiller regel messing.. har sikkelig vondt i brystet aner ikke hva det kan være..

Kvinne, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Hasjrøyking kan være belastende på lungene, som igjen kan gi utslag i form av smerter i brystet. Når det gjelder sovepiller er det vanskelig å si så mye uten å vite konkret hvilken medisin det gjelder, men du kan slå opp den aktuelle medisinen i Felleskatalogen, og se om brystsmerter er registrert som en bivirkning.
Uansett er det mange mulige årsaker til brystsmerter – vår anbefaling er at du tar en sjekk hos legen din, som er kvalifisert til å gjøre en mest mulig korrekt vurdering.