Positiv prøve på amfetamin, hva skjer?

Hei!
Tar urinprøver jevnlig, grunnet at jeg er i LAR, får subuxone.
Tre ganger i løpet av noen mnd har prøvene slått ut positivt på amfetamin. Hvordan er det mulig når jeg ikke bruker noe som helst annet rusmiddel enn alkohol?? I tillegg bruker jeg astmamedisin og quetiapin daglig. Finnes det noe logisk svar, eller gjøres det registreringsfeil på legekontoret.
Jeg ble trodd etter de to første prøvesvarene, og det ble gjort endring i rutinene, så jeg fikk se navnelapp bli klistret på prøveglasset etter prøven ble tatt. Men i dag fikk jeg nok et brev om positiv prøve på amfetamin, hva skjer???
Hilsen oppgitt prøvetager41

Mann, 41 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å svare deg konkret på hvorfor du får utslag på amfetamin, når du ikke tar dette.
Noen legemidler kan derimot inneholde amfetamin, så viktig å dobbeltsjekke at de du tar ikke inneholder dette. Apotek kan hjelpe deg med slike spørsmål. Amfetamin kan for eks finnes i legemidlene Adderall, Attentin, Dexamfetamine og Metamina.
Liste over andre legemidler som kan gi kryssreaksjon kan du se på denne linken.til Ferle.
For å få konkret svar på spørsmålet ditt kan du også henvende deg til legen/laboratoriet som analyserer prøvene dine.