Mine foreldre har funnet flaskeformede tabletter

Hei! Mine foreldre har funnet ni flaskeformede tabletter i et medisinglass. Det er fem hvite, to lys blå og to lys rosa. Hva kan dette være?

Kvinne, 45 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det er dessverre umulig å si uten å vite noe mer om tablettene. Du kan selv forsøke et identifikasjonssøk i Felleskatalogen. Der kan du antagelig finne svaret hvis det er snakk om lovlige legemidler som markedsføres i Norge.
Dersom det er snakk om illegale rusmidler kan det i prinsippet være hva som helst. Det finnes ikke noe eget sted å levere dette inn til  analyse( for privatpersoner), men de kan evt. snakke med politiet å høre om de har mulighet til å se på det.