Hvilken aldersgrense vil folk selge Ecstasy til andre?
hei jeg har en presentasjon om ecstasy og jeg lurer på hvilken aldersgrense vil folk selge ecstasy til andre?

Mann, 14 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Ettersom Ecstasy er et ulovlig rusmiddel, finnes det heller ingen offisielle aldersgrenser for kjøp og salg. Med andre ord er det forbudt å selge og å kjøpe Ecstasy, uansett alder.
De som selger Ecstasy, må derfor selv vurdere hvor de setter grensen. Dette kan nok variere en del fra selger til selger, men vi vet at det finnes ungdom på din egen alder som har klart å skaffe seg Ecstasy, så noen strenge «aldersgrenser» finnes kanskje ikke. Vi velger riktignok å tro at de fleste selgerne setter en prinsipiell grense ved å selge til små barn – men så er det jo heller ikke så mange små barn som er interessert i å kjøpe Ecstasy.
Du kan lese mer om Ecstasy/MDMA i vår brosjyre.