Føler meg ekstremt deprimert hele tida etter MDMA

Hei, jeg tok knips for første gang for én uke siden (349 mg) jeg tok 349 mg igjen 4 dager senere. Når jeg tok det, trodde jeg at dette var ren mdma noe jeg fant ut senere at det ikke er. Jeg er veldig redd nå for at jeg kan ha blitt permanent skada på én måte fordi jeg føler meg ekstremt deprimert hele tida og har mye angst og panikkanfall, jeg har i tillegg bipolar lidelse type 2 der depresjonene er det som plager meg mest. Men den depresjonen jeg har nå er ikke som noe annet jeg har følt før, og hvis dette ikke blir bedre etterhvert og jeg bare forblir som dette så tror jeg ikke jeg klarer å holde det ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg er livredd og jeg tør ikke å si det til noen. Mvh jente, 22 år

Kvinne, 22 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er en stor dose du har fått i deg disse gangene. Vanlig dose MDMA er under halvparten av det du tok. Derfor er det ikke så rart at du har fått reaksjoner i ettertid. Det er også slik at du kan være mer sårbar enn andre, på grunn av de psykiske plager du har fra før.
Det er ganske vanlig å kunne få depresjoner, angst og andre bivirkninger i flere dager etter bruk. Vanligvis er det slik at disse ettervirkningene går over av seg selv. Men det kan ta litt tid. Dersom du føler deg gradvis bedre dag for dag, vil det nok gå temmelig raskt over. Men det forutsetter selvsagt at du ikke bruker noe mer.
Dersom det går veldig mye lenger tid, og du ikke er merkbart bedre, vil vi råde deg til å snakke med noen om hvordan du har det. Og ev. be om videre hjelp. Du kan for eksempel snakke med legen din, helsestasjon eller andre som kan hjelpe deg videre.
Vi anbefaler deg også vår brosjyre om MDMA.