De siste månedene har jeg tatt molly eller hasj hver uke

Hei, de siste månedene har jeg tatt molly eller hasj hver uke noen ganger opp til 3 dager. Lurer på om dette er farlig? (Sliter psykisk og bruker det på måte som medesin og jeg har hatt psykoser før både med ig uten rus)

Kvinne, 15 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Ja, dette er absolutt farlig. Ikke minst for din psykiske helsetilstand.
Både cannabis og MDMA/molly er stoffer som kan forverre psykiske problemer. Har du allerede psykoser, er det en kraftig økt risiko for å få det igjen ved bruk av disse stoffene.
Det er ikke anbefalt å bruke rusmidler som selvmedisinering. I nesten alle tilfeller fører det til at den psykiske lidelsen blir verre over tid, ikke bedre.
Vi anbefaler deg å lese om stoffene på våre sider. Her er info om cannabis. Her er info om MDMA.
Hvis du vil ha mer informasjon eller trenger noen å snakke/chatte med, ta gjerne kontakt med oss anonymt! Vi har både telefon og chat åpne alle hverdager mellom 11 og 18.