Noen hensikt å ta rusprøver for GHB når sporingstiden er så kort?

Har det noen hensikt å ta rusprøver hvis man bare bruker GHB i og med at sporingstiden er så kort? Eller er det ingen som BARE bruker GHB?

Kvinne, 40 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Dersom det skal være noen vits i å teste for bruk av GHB, bør dette gjøres forholdsvis raskt etter et inntak, helst uten at vedkommende urinerer i mellomtiden. Du kan lese mer om dette i vår artikkel om GHB i urin- og blodprøver.
Hvorvidt det finnes noen som kun bruker GHB og ingen andre rusmidler har vi dessverre ikke en konkret oversikt over, men i prinsippet er jo det fullt mulig.
Nå vet ikke vi så mye om din sitasjon, så det er vanskelig å si så mye utover dette – men du er velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon i åpningstidene om du ønsker en nærmere samtale.