Jeg har sluttet med rus, hvilken medisin hjelper meg?
Jeg har sluttet med rus for sånn max 2mnd siden, og jeg har problemer med psyken min, hvilken medisin hjelper meg?

Kvinne, 19 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke helsepersonell og kan dessverre ikke gi deg råd om medisinering.
Du sier heller ikke noe om hvilke rusmidler du har brukt.
Generelt er det viktig med gode rutiner, god døgnrytme, sunn mat og fysisk aktivitet når man slutter med rus. Dette er både bra for kropp og sjel.
Det er veldig imponerende å høre at du har sluttet å ruse deg!  Mange opplever å slite med psyken i etterkant av dette. I noen tilfeller trenger folk noe medisiner i en periode. Men mange kommer seg over kneika med sunn livsstil og gjerne noen samtaler med psykolog eller tilsvarende.
Vi anbefaler deg å ta en prat med helsepersonell (lege, helsesykepleier e.l.) og si noe om hvordan du har det. Hvis du ønsker et tilbud via nettet, kan du se på denne oversikten fra Ung.no.