Jeg har slitt i mange år nå, og har tenkt og ta en overdose imorgen… jeg har kontakt med BUP og Helsestasjonen etc, jeg er bare så sliten, ingen forstår og Ingen gidder og bry seg (føler jeg)… MEN det jeg skal egentlig spør om er hvor mange tabelleter (ibux/paracet/melatonin) kan man ta før jeg dør?
Håper jeg får svar! 🙂

Kvinne, 13 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi har ikke anledning til å gi deg denne typen veiledning. Vi håper du vil forsøke å snakke med BUP og Helsestasjonen og at du finner noen som forstår deg godt og som kan hjelpe deg. Ikke gi opp!
Hvis du ønsker noen andre  å snakke med, kan du også gå til lærer, rådgiver eller helsesykepleier på skolen. Du kan også snakke med fastlegen din. Hvis du ønsker noen å snakke med mer anonymt, kan du ringe en hjelpetelefon, for eksempel Alarmtelefonen for barn og unge på telefonnummer 116 111.