Hvor skal vi henvende oss utenom åpningstid?

Tenker at vi som er på randen og ikke har det greit, hvor skal vi henvende oss utenom åpningstid? Vi er jo ikke alltid akutt-tilfeller.

Kvinne, 56 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi har full forståelse for at våre åpningstider ikke dekker et behov for de som ønsker å snakke med noen når det trengs som mest. Men RUStelefonen er ikke ment å være en akutt tjeneste, og vi har dessverre heller ikke midler til å ha døgnåpent eller helgeåpent.
Hvis en befinner seg i en situasjon hvor behovet er akutt, finnes det heldigvis andre tilbud en kan benytte. Mental Helses hjelpetelefon og Kirkens SOS har åpent hele tiden dersom en trenger noen å snakke med. Legevakt på 116 117 er stedet å henvende seg dersom situasjonen krever helsehjelp.
Du er ellers velkommen til å kontakte oss i våre åpningstider, mandag-fredag 11-18.