Hvor mye henyn bør jeg ta til min kones raseri overfor min drikking av alkohol?
Hvor mye henyn bør jeg ta til min kones raseri overfor min drikking av alkohol

Mann, 64 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Om din kone er sint fordi du drikker, er det noe vi synes du bør ta hensyn til. På hvilken måte du skal ta hensyn til det, skal ikke vi legge oss borti, men generelt er det å forsøke å forstå hverandres perspektiver en viktig praksis i gode relasjoner. På denne måten kan man lettere få forståelse for den andres følelser og behov, og dermed møte hverandre på en måte der begge føler seg sett og hørt.
Dersom du føler du har et problem med alkohol og ønsker å ta tak i dette, kan du kontakte fastlege, eller ringe oss for en uforpliktende samtale. Du og din kone kan også ta kontakt med et familievernkontor.