Hvor høy dose av Abilify er farlig?
Hvor høy dose av abilify begynner det og bli farlig? Er 100 mg nok til å måtte dra på sykehuset?

Kvinne, 15 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Hvor mye Abilify som skal til for å måtte dra på sykehuset er veldig vanskelig å svare på fordi det vil variere fra person til person. Det eneste vi kan si er at hvis du eller noen andre har tatt for mye skal man alltid kontakte lege eller legevakt.
Vi vet ikke hvorfor du spør om dette, men hvis du har det vanskelig håper vi du kan fortelle det til noen slik at du kan få hjelp. Du kan få hjelp av helsesykepleier på skolen, lege eller helsestasjon for ungdom. Du kan også ringe/chatte med en hjelpetelefon, for eksempel Kors på halsen.