Hva skjer etter 3 uker på amfetamin?

Hei!
Etter 3 uker på amfetamin hvordan vil kroppen og hjernen/psyken forandre seg? Hva kan man se på personen som bruker amf som kan skille seg ut ifra et sunt og «normalt» menneske?
Jeg vet at dere ikke kan gi et eksakt svar på dette, men fra kunnskapen dere har? Sånn ca.
normal dose med en moderat/høy hyppighet hver dag
Grunnen til nysgjerrighet er at det er meg det er snakk om og jeg vil få et bilde av hvordan kroppen min egentlig har det. vil se hvilke forskjeller jeg merker før og etter avrusning og døgnbehandling.

Mann, 19 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er som du selv er inne på, vanskelig å gi et eksakt svar på dette. Det er fordi det er så mange andre faktorer enn selve rusmiddelet som spiller inn på hvor skadelig bruken er. Om du har brukt amfetamin hver dag i 3 uker, er det godt mulig at du har sovet lite, spist lite og generelt tatt dårligere vare på helsa di enn ellers. Det kan føre til psykiske plager som angst, nedstemthet, utmattethet, paranoia og i noen tilfeller psykosereaksjoner eller utbrudd av andre psykiske lidelser.
Har du injisert stoffet, kan du ha fått en del sykdommer i forbindelse med dette, som er viktige å sjekke. Har du sniffet det, kan det ha gått litt ut over nesa og tenner for eksempel ved at neseveggene er irriterte, spyttet surere og spyttproduksjonen svekket – noe som kan føre til karies (hull i tennene).
Ellers vil vi anta at du kan ha gått ned i vekt. 3 uker er ikke veldig lenge, så dersom du hadde et «sunt» kosthold og liv før dette, er det ikke sikkert det har hatt stå stor innvirkning på for eksempel mangelsykdommer/vitaminlagre, tannhelse og lignende.
Det som er mest nærliggende å tro, er at du ikke føler deg så psykisk pigg etter disse 3 ukene. Hvis du slutter nå og får god hjelp, tror vi at du vil bli deg selv igjen forholdsvis raskt.