Får man mindre effekt av MDMA når man går på Zoloft?

Hei!
Får man mindre effekt av MDMA når man går på Zoloft? Eventuelt større sjangse for å havne i en eller annen form for psykose? Har aldri hatt noen problemer med MDMA tidligere. Er fortsatt på min første uke med 25mg.

Kvinne, 25 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Har du psykiske utfordringer og bruker antidepressiva (SSRI medikamenter) kan du være mer utsatt for skader og bivirkninger hvis du bruker MDMA.
Kombinasjon av SSRI og MDMA kan føre til forsterkede bivirkninger, redusere effekten av MDMA, og serotonergt syndrom. Serotonergt syndrom er en tilstand som oppstår når du får for høyt nivå av stoffet serotonin i kroppen. Symptomer kan oppstå kort tid etter å ha inntatt medikament, og kan være blant annet skjelvinger, diaré, muskelstivhet, feber og kramper. Du kan lese mer om serotonergt syndrom på NHI.no.