Er det mulig å ta overdose på melatonin?
er det mulig å ta overdose på melatonin? å hvor mye må man ta for å klare det?

Kvinne, 15 år fra Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det spørs hva du mener med overdose. En overdose av noe vil si at en tar mer enn anbefalt av noe, og som fører til ubehagelige symptomer. En overdose melatonin, kan gi symptomer som tretthet og hodepine, hudrødme, magesmerter og diaré.
Har du det vanskelig, og vurderer å skade deg selv, oppfordrer vi deg til å snakke med dine foresatte, noen andre du stoler på, helsesykepleier, lærer eller en annen ansatt på skolen, eller kontakte Kors på halsen eller hjelpetelefonen.