Tok overdose Ritalin etter at katten min ble påkjørt

Hei, er veldig lei meg pga katten min. Ble påkjørt her om dagen, og da bestemte jeg meg for å ta 14 tabletter med 20mg ritalin, har veldig vondt i brystet og er kvalm, tror ikke det er alvorlig da, men kan det være farlig?. Til info så veier jeg ca 75 kg

Mann, 16 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen er ikke en akutt tjeneste, og det kan ta mange dager å få svar på innsendte spørsmål. Ved behov for øyeblikkelig hjelp, ring 113 eller Legevakt 116 117.
Håper du føler deg bedre. Du kan ringe Giftinformasjonen og høre om de synes du skal bli sjekket av en lege, om du ikke allerede har blitt undersøkt av en.
Du kan kanskje prøve å snakke med dine foreldre/foresatte om at du har det vanskelig? Du kan også ringe anonymt til Røde Kors hjelpetelefon for ungdom (tlf. 800 33 321).