Tok 20 piller på torsdag, bør jeg være bekymret i nå?

Hei, jeg var på fylla natt til torsdag og tok 20 piller merket o2o i løpet av 1 times tid, merket ingenting, men sov hele fredag og lørdag, føler meg helt klar i toppen, men er litt sjanglete og klarte meg helt fin gjennom søndagsquizen med familien, burde jeg være bekymret?

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Ut i fra den lille informasjonen du gir om pillene du tok, har vi ikke mulighet til å anta hva slags piller det kan ha vært. På generelt basis bør du aldri ta piller du ikke vet hva er, og aldri ta så  mye som 20 piller, det kunne potensielt endt fatalt.
Et stort inntak av piller og/eller alkohol er farlig først og fremst like etterpå, mens virkningen er størst. Om du føler deg bra nå, så mange dager etterpå, er antagelig faren over. Men det finnes enkelte medikamenter som kan gi alvorlige symptomer flere dager etterpå. Om det oppstår problemer av fysisk eller psykisk art, bør du ha lav terskel for å oppsøke lege.