Spist MYE b-prep siden 2015

Hei.Spist MYE b-prep siden 2015.Som Rivotril 6 mg pr.dag,Imovane 7,5 mg x3 i døgnet.Men i mars i år la jeg kortene på bordet og fortalte alt til min fastlege.Og startet umiddelbart med nedtrapping.Hun tok ifra meg ALT av B-prep om satte meg på kun 25 mg Sobilx4 m 100 mg pr dag Er nå nede i 20 mg,og har fått så angst.Sover ikke,svetter,skjelver og tør nesten ikke å gå ut. ….føler at alt blir verre for hver dag .

Kvinne, 49 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Dette er tøft. Det er en temmelig stor mengde du har brukt over flere år. Derfor er det ikke merkelig at du reagerer som du gjør nå. Dette kan komme til å ta en god stund. Det kan derfor være en ide å konferere med legen om veien videre. Én mulighet er å lage en plan som går saktere nedover. En annen mulighet er at du trapper ned den siste biten på en institusjon hvor du kan få skikkelig oppfølging og ev. medisiner som letter abstinensene.