Sliter hjemme, hvilke tabletter kan hjelpe?

Eg sliter veidig med hjemmeproblemer og vil veldig gjerne få ting te å bli litt normale. Eg har prøvd å ta noen tabletter for å tenke på noe annet men de hjelper ikje. Finnes det andre tabletter som kan hjelpe? Kvinne 14 år fra [anonymisert]

Kvinne, 14 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi er ikke leger og kan ikke gi deg råd om medisiner du kan ta. Men vi kan si at du ikke må ta medisiner som ikke legen har gitt til deg. Noen medisiner er farlige å ta, andre kan gi ganske ubehagelige bivirkninger. Det er heller ikke sånn at det blir bedre av å ta tabletter. Om du har det vanskelig hjemme, bør du snakke med noen om det som er vondt. Det å snakke med noen og eventuelt få hjelp, er ofte det som skal til for å føle seg bedre. Snakk med dine foreldre/foresatte, en lærer eller annen voksen du stoler på, eller du kan kontakte Kors på halsen om du ønsker det.