Partner bruker et narkotisk stoff!

Rus/narkotika! Har hvert sammen med en kvinne i 5 år. Ikke bare jeg tror hun bruker et eller annet narkotisk stoff. Hun bruker! Hun er konfrontert med det flere ganger. Det var mistanke om det tidlig. Pga. hennes negative oppførsel. En del vold og en oppførsel som var svært provoserende. Den største mistanken kom ved en tur til Australia. Der hun nektet og skrive opp den medesinen hun brukte for lavt stoffskifte. Der hun sprang på toalettet og drakk mye væske! Angående stoffskifte problemer! Så er jeg fulgt klar over det! Her er det rus. Det er hennes oppførsel og det paradokse er de bilder av henne som viser en mimikk av hennes ansikt som er unormal. Øyner som glinser og pupillene som er både store og småe og rødsprengt, rennende nese og en stemme som er helt forandret. Tilegg ofte bruk av solbriller. Men benekter alt og jeg gjør noe kriminelt med og beskylde henne med dette. Da har jeg svart henne at da for du gå til Politiet med dette. I det så skjer det ingenting. Det er mere i denne historien her.
Det er så synd at andre lar seg manipulere seg av denne kvinnen (familien ).

Mann, 64 år fra Sogn og Fjordane
RUStelefonen svarer:
Hvis du mistenker at kvinnen du er sammen med ruser seg, bør du ta en rolig prat med henne om din bekymring. Dersom hun nekter for bruk, er det lite du kan gjøre annet enn å enten velge å tro på henne eller ikke tro på henne. Det er ikke kriminelt å beskylde noen for å bruke rusmidler, men en slik dynamikk i en relasjon kan være temmelig slitsomt over tid. Om dere ikke finner ut av dette, kan det for eksempel være at dere har nytte av en samtale på et familievernkontor.