Merker ingen effekt av hasjbrownie – burde jeg spise en til?

Hei jeg har prøvd å lage hasjbrownies for første gang med toro pose, brukte bare to gram og smeltet det bare i smøret også tilberedte resten som vanlig. Jeg spiste et stykk ventet en time så et til og om 9min er det også en time siden. Jeg merker ingenting, burde jeg spise mer for å få effekt? Er det mulig å ikke få noe effekt av det i det hele tatt?

Kvinne, 19 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil flere dager å få svar. Ved behov for umiddelbar tilbakemelding, ta kontakt på chat eller telefon i åpningstidene.
Ved oralt inntak av hasj, vil effekten normalt inntreffe etter 1-2 timer. Dette vil riktignok kunne variere noe fra person til person. For sikkerhets skyld bør du nok vente enda litt lengre enn som så før du evt. tar en ny bit, for å unngå at du får en i overkant kraftig/overveldende opplevelse.
Dersom du fremdeles ikke skulle merke noen effekt utover dette, skyldes det sannsynligvis at du simpelthen hadde for lite hasj i oppskriften (ettersom oralt inntak forutsetter en større mengde for å gi effekt, sammenlignet med røyking), eller at stykkene du spiste tilfeldigvis hadde en lav mengde hasj sammenlignet med de øvrige stykkene. En annen mulighet er også at hasjen er svak (dvs. at den har et lavt innhold av virkestoffet THC).
For øvrig, dersom du har lite erfaring med cannabis fra før, er det ofte sånn at nybegynnere ikke merker noen særlig effekt de første gangene de prøver, uavhengig av inntaksform. Skulle du bestemme deg for å bake dette igjen ved en senere anledning bør du altså unngå å bruke mer hasj enn du gjorde denne gangen, da det kan hende at du vil merke mer effekt på det tidspunktet.