Lei av å få bøter, kan jeg få tak i cannabis på resept?

Hei.
Jeg er 19 år og har brukt cannabis siden jeg var 15 det har vært en del av livet mitt og vil ikke slutte fordi jeg elsker å kose meg etter lange arbeidsdager.
Og jeg lurer på om det er noen steder hvor jeg kan søke om resept på cannabis, jeg er ikke en narkoman og først og fremst prioriterer jobb over alt annen men samtidig vil røyke cannabis lovlig, er drit lei av å få bøter pga det.

Mann, 19 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er for noen mulig å få medisinsk cannabis på resept, dette må lege søke om godkjenningsfritak til. Det er også for noen mulig å få lovlig utskrevet cannabis på resept fra enkelte land, og deretter dokumenter på tillatelse for å medbringe det tilbake til Norge. Du kan lese mer om hvordan dette foregår på sidene til Foreningen for cannabismedisin.
Det er imidlertid ikke mulig å få resept på cannabis uten å ha medisinske begrunnelser for at du har behov for dette. Det er med andre ord per i dag ikke mulig å skaffe seg cannabis på lovlig vis for å bruke det til rekreasjon.
Det er forresten mulig at den foreslåtte rusreformen blir vedtatt. Vi vet ennå ikke om den blir vedtatt og ev. i hvilken form den blir. Men en slik reform kan ha innvirkning på hvilke reaksjoner myndighetene kommer med hvis du blir tatt for bruk. Vi anbefaler deg å lese litt om denne reformen.