Kan jeg ha med hunden min i rusbehandling?

Hei. Er de noen rusbehandling plasser en kan ta med hunden sin? Eg bor i Rogaland så hadde vert greit med noe i nærheten siden eg har 4 barne eg besøker ofte og men kan få vite om de behandlingsplasser som er. Mvh (anonymisert). Håper på et posetivt savr 😊❤️

Kvinne, 40 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det finnes en rekke forskjellige avrusnings-/ behandlingstilbud i de ulike helseregionene. Hvor det er mulig å ta med hund vet vi dessverre ikke, da det ikke er noe register for dette. På hjemmesiden til HelseNorge finner du alle offentlige behandlingstilbud i alle helseregioner. Det beste er nok å kontakte stedene direkte for å høre hva slags regler de har i forhold til dette. På siden finner du også en veiledningstelefon som du kan ringe på 23 32 70 00. Kanskje kan de svare deg på spørsmålet ditt om å ta med hund.
Vi søkte litt på nettet, og de stedene vi fant som driver med hund eller tar i mot folk med hund er: http://finnmarkskollektivet.no/aktiviteter/  https://kabr.no/avaldsnes-ressurssenter/