Hvor mange mg xanax/xanor kan man ta før det blir overdose?
Hvor mange mg xanax/xanor kan man ta før det blir overdose??? Har tatt 7 før og d gikk bra
Og er litium/valium værre enn xanor?

Kvinne, 17 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Hvor mange som skal til før en overdose skjer, er vanskelig å svare konkret på, fordi det er individuelt. Du kan lese mer om bivirkninger og overdose i Felleskatalogen.
Vi er usikre på hva du mener med hvorvidt Litium eller Valium er verre en Xanor. Du bør uansett ikke ta mer enn anbefalt av noen av disse medikamentene.
Vi lurer på hvorfor du spør om disse tingene. Er det slik at du har det vanskelig og vurderer å skade deg selv eller ta ditt eget liv? I så fall håper vi at du heller tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Snakk med dine foresatte, en lærer eller helsesykepleier på skolen, eller ring Mental Helse på 116 123.