Blande Paralgin forte, Stilnoct og breezer

Hei! Hvis man inntar 2 tabletter paralgin forte og 2 tabletter stilnoct, sammen med én flaske breezer. Er dette en farlig kombinasjon eller går det trolig bra? Vet at man ikke skal drikke alkohol med legemidler men jeg lurer alikevell

Mann, 18 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Når det gjelder det å blande alkohol med ulike medikamenter, er det aldri mulig å garantere hva som er trygt og ikke. Det er fordi folk reagerer veldig ulikt, noe som igjen har å gjøre med toleranse, vekt, dagsform, hurtighet på inntak og så videre. Vanligvis vil nok ikke 2 tabletter Paralgin forte, 2 tabletter Stilnoct og en flaske breezer utgjøre noen livsfare, men det kan gjøre deg både svært døsig og veldig kvalm. Det bør uansett ikke være noe du tar sjansen på å utsette deg for. Så det beste du gjør hvis du skal være sikker på at du ikke utsetter deg for en fare, er at du ikke blander alkohol og ulike medikamenter.