Var full igår og kastet opp mange ganger

Hei, jeg ble ganske full igår og kastet opp mange ganger, våkna nå og har spydd to ganger. Føler meg dritt og lurer på hva jeg skal gjøre

Mann, 16 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
RUStelefonen er ikke en akutt tjeneste, og det kan ta opp til 7 virkedager å få svar på innsendte spørsmål.
Vi antar at du føler deg veldig mye bedre i dag. Det er veldig vanlig å bli kvalm og spy både når man er full, og dagen derpå. Dette kan du lese mer om her. Det mange føler hjelper dagen derpå, er å få i seg noe å drikke og spise, samt søvn og hvile. Den beste måten å unngå å bli fyllesyk på, er å drikke mindre.