Ruset av større dose Subutex mot smerter?
vis jeg bruker fast 20 mg med subutex daglig, kan jeg bli ruset av å ta 28 mg pga smerter

Mann, 56 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Om vi forstår deg rett, så lurer du på om du kan ta 8 mg ekstra, i tillegg til de 20 mg du allerede bruker, på grunn av smerter. Dersom du er vant med 20 mg daglig til vanlig, vil du nok merke litt forskjell dersom du tar 8 mg ekstra, men å si at du blir ruset virker litt voldsomt. Uansett anbefaler vi at du tar opp dette med legen som skriver ut medisinene, som kjenner deg og din helsetilstand bedre enn hva vi gjør.