Overdose på Sedix?

Heii, fant ingen svar på dette så håper (men tviler egentlig) på at jeg får svar her. Når det gjelder Sedix, kan man ta for mye? Leste at man kunne ta maks 8 om dagen. Hva hadde skjedd om jeg hadde fått i meg hele 3 pakker på under 10 min for eksempel? Går vel ikke ann å overdose på sedix? Hadde jeg liksom følt meg enda «roligere», eller tror du jeg ikke hadde følt noen forskjell fra å ta 8 tabletter i stedende 3 hele pakker? Tror du eventuelt en lege har svaret på det? Kan man dø av å ta for mye sedix? Hvis ja, på hvilken måte vil man mest sannsynlig dø? Håper dere kan svare 🙂

Kvinne, 21 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Spørsmål om vanlig medisinbruk blir dessverre litt utenfor vårt fagområde. Kanskje kan de svare mer utfyllende på apoteket, eller du kan forsøke å kontakte Giftinformasjonen 22 59 13 00 for informasjon.
I Felleskatalogens omtale av Sedix skrives kun dette om overdosering/forgiftning: «Ingen tilfeller rapportert«.
Uansett – hvis det er slik at du spør om dette fordi du planlegger å skade deg selv, vil vi oppfordre deg til heller å snakke med noen som kan hjelp deg. I denne oversikten over hjelpetjenester finner du forhåpentligvis noe eller noen som passer for deg.