Medisinsk cannabis innenfor dagens regelverk?

Hei. Jeg er kronisk syk (flere kroniske sykdommer) etter hard kreftbehandling og er 2 år fra å bli kreftfri og eneste gangen jeg har følt meg opplagt (alvorlig kronisk fatigue) og smertefri (polynevropati & osteonekrose i absolutt alle ledd, inkludert fingrer og tær) og ikke hatt angst (har 4 typer pluss ptsd etter overgrep som barn og voksen og etter kreft) jeg lurer på om det enda er lovlig å få papirer fra lege, i mitt tilfelle onkolog, for å dra til nederland og få resept på marihuana og for hvor lang tid man får medisin for før man må reise tilbake? Eller om dette ikke er lovlig lengre, jeg spurte fastlege som ikke visste noe om dette og jeg har forsøkt å google men jeg kommer ikke til noe svar, enten er det ja og da varierer det mellom alt fra en ukes forbruk til tre måneder, eller så er det nei pga så mange tydeligvis reiser for å selge og ikke bruke som medisin selv. Jeg har stått på høy dose med oxy, lyrica, vival og stilnoct siden kreftdiagnosen som snart er 4 år siden, men de 4 dagene jeg var i amsterdam så trengte jeg ingen av medisinene og har gått lengre på 4 dager enn etter første cellegift 8.2.17 . Om jeg ikke får svar så forsøker jeg å ringe imorgen.

Kvinne, 30 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Så bra at du har hatt nytte av å bruke cannabis som medisin. Vi anbefaler deg å kontakte foreningen for cannabismedisin og be dem om råd og veiledning. Du (og legen din) kan også få veiledning av Legemiddelverket. Se sidene Prosedyre for behandling med medisinsk cannabis innenfor dagens regelverk og Informasjon om CBD og cannabis – import, omsetning og medisinsk bruk. Du finner også kontaktinformasjon på sidene.
PS: Det kan ta inntil en uke å få svar på innsendte spørsmål på nettsiden.