Kjøreforbud i 6 mnd, har ikke hørt noe etter det

jeg hadde kjøre forbudt i 6 mnd, mistet førrekortet mitt under prøvtid den 02.03 og fikk beskjed og båt for å ikke være i trafikk i 6, men de 6 mnder er over og har ikke hørt noe . hva skal jeg gjøre ?

Mann, 23 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Vi er litt usikre på hva du spør om, men vi tolker det som at du har mistet førerkortet ditt, og at det nå har gått 6 måneder.
Dersom du mistet førerkortet på grunn av rusmidler, vil det normalt følge en seks måneders periode med regelmessige urinprøver. Dersom disse er negative, kan legen gi deg en helseattest. Du må selv ta med helseattesten og søke om førerkortet ditt på trafikkstasjonen. Dersom det var politiet som inndro førerkortet ditt, må du levere helseattesten til politiet, som vil oversende attesten til trafikkstasjonen. Antagelig har du fått et brev fra fylkesmannen angående inndragningen av førerkortet ditt, det kan være at det fremkommer mer informasjon i dette. Du kan også leser mer om dette på fylkesmannen sine sider.