Kan man ta mer enn 4-5 Sobril?

Hei, har gått på Sobril 25 mg i mange år, for min angst å uro spenning, grunn at jeg bruker dette jeg noen meget vankelige år i min barndom( misbrukt) jeg har slitt i alle år, idag må jeg bruke ca 4-5 sobril 25 mg daglig ellers går jeg på veggerne, før slik angst med veldig uro i kroppen, så sobril hjelper meg gjennom dagerne. men vist det er meget nødvendig hvor mange pr dag kan man ta uten om de 4-5 jeg tar i dag?? Håper på snarlig svar VIKTIG.

Mann, 70 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil flere dager før man får svar på denne siden.
Vi som jobber i RUStelefonen er ikke helsepersonell og kan derfor ikke gi konkrete råd om medisinering. Hvor mye Sobril du kan ta må du snakke med legen din om.
Felleskatalogen sine nettsider står dette om dosering av Sobril: Normaldosering: 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig.
Vi anbefaler deg å snakke med legen din om dette, slik at du kan få riktig hjelp til den voldsomme uroen du kjenner og at du forhåpentligvis kan få det bedre i hverdagen.