Jeg lurer på om jeg har et problem ang Sobril?

Hei
Jag sliter med sterk sosial angst, gennerell angst arogaforbi og perioder med deprisjon itilleg til ADHD diagnose.
Jeg går fast på elvanse hver dag og har sobril som fastlegen har skrevet ut til meg.
Jeg lurer på om det er en måte jeg kan finne ut om jeg har et problem ang sobril? Hva som er normalt?
Jeg har de siste 5 dagene måtte tatt sobril hver dag, har da tatt 2 tab 10 mg morgen og kveld, pga angst, uro, tankekjør har nå 13 tab igjenn i pakken( var 25 pk)
sist jeg fikk sobril hadde jeg 1 pak på 25 tab i et helt år før eg måtte få ny resept.

Kvinne, 29 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Dersom du har bekymringer knyttet til din bruk av medisiner, anbefaler vi at du tar opp dette med legen som skriver dem ut. Sammen kan dere vurdere om din bruk er hensiktsmessig eller ikke, samt diskutere eventuelle alternativer og veien videre. Generelt kan vi si at det er normalt å ha periodevis varierende behov for slike medisiner, og hva som regnes som «normalt» sånn sett vil avhenge av den enkelte pasient sine behov. Å bruke Sobril daglig er du på ingen måte alene om. Men, skulle du oppleve at du bruker større mengder enn legens anbefaling, er dette noe som kanskje kan gi grunn til å roe ned forbruket.